onsdag 14. mars 2012

Vekk med deg, snø!!

Våren har tatt kvælertak på Kong Vinter. I går til morran hørte jeg årets første svarttrost og en kan se forskjell på snømengden når kvelden kommer.
I dag har jeg fått ryddet litt i bedda der snøen har smelta, samt klipt vekk noen greiner på Hurdalsrosa. Sikkert alt for tidlig med roseklipp, men regner med at den tåler det.

Tomatfrøa har så smått begynt å komme opp og jordbær-pottene har fått nesten 15 spirer. Litt seint går det, men noe dukker da opp :)

Dagens bilde er enten noe jeg har sådd selv (Tiarella) eller så har jeg fått den som bytteplante (Heucherella)... eller kanskje det er den jeg kjøpte uten navn her på høstsalget... Schtilig er den hvertfall der den "vokser" opp gjennom snødekket :)

I morra er det feiring av tanteungen som blir 2år med spaghetti og Max-boller! Det er visst noe av det beste hun vet ;)

Satser på sol! Ha en fin dag :D



2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Enig med deg. Nå vil vi ha vår!

Håper sola hører oss og gir oss fortsatt flotte dager.

Aud sa...

Det er tydelig vår når plantene begyynner å dukke opp gjennom snøen. Det er bare herlig om dagen.