fredag 5. juni 2009

Tada!!


Blod og svette har jeg ofret for at de små fjærkledde ikke skal ende opp som pusemat. Blei ganske fornøyd selv om en snekker hadde nok gremmet seg over skeivheter både i saging og montering. Ingen vater her i gården og jeg tror faktisk tuppene ikke gjør noe av det heller.

De har til og med fått seg sandkasse der de kan ligge og bade.
Mille fleur hanen, er han ikke flott!?


Høna med bebisene har kommet ut. Den største kyllingen er nesten like stor som minihønene.

Cockin høna er ikke så begeistra for kyllingene...


De har blitt ganske store nå




ikke akkurat søte lenger, men de er veldig tamme og det er jo bra :)




En tilskuer kommer for å inspisere "Driver du med da?"



5 kommentarer:

solfrid sa...

Dette var noe jeg likte! Høner kommer jeg alltid tilå ønske meg; mulig den dagen jeg blir pensjonist?

Asiatisk salat og kålrot 'Gro' vokser så det knaker. Gøy!

hajal. sa...

Så flott Mille Fleur-hanen din er!
Eg tenkjer ar hønene syns at uteburet du har laga til dei er heilt topp og då er alt tipptopp!! ;)

Eg har 26 egg av toppa Hollender, dverg som eg håpar skal klekke i helga ... spennande!!

Margrethes hus og hage sa...

Å, så koselig med et hønseinnlegg her :)
Min mann driver og snekrer på harde livet. Jeg har bestilt høner og de kommer om en uke :) Det blir kjempespennende! Skal få to dverg chockiner, og 5 dverg wyandotter. Gleder meg villt og hemningsløst :)

Fin hønsegård du har laget, ble imponert, jeg! Hadde ikke fått til det samme. Høner synes vel ikke det gjør noe med litt skjeve vegger? Flott ble det!

Ha en fin helg :)
Hilsen Margrethe

Anne (Moseplassen) sa...

neei, det var vel ikke akkurat hva jeg forbinder med en nusslig liten kylling nei *ler*
men den hanen var jo superflott da!

Mari sa...

Takk for koslige tilbakemeldinger :)Ja det er kjempe koslig med høns, har sagt til gubben at hvis vi bare kunne ha en type dyr så hadde hønsa gått forran både bikkjer og katter, men heldigvis så trenger en ikke å velge ;)

Blir spennede å se hvordan det blir med klekkinga di Hajal! Er moro å kikke når det begynner å klekke :) Regner med at du skriver om det i bloggen din?!

Så bra at kålplantene trives. Tror de er ganske voksesterke for de andre kålplantene her er treeeige. Håper du slipper jordlopper på dine da :)

Ja Anne søt, kan den ikke kalles lengre. Egentlig litt synd at den ikke arva ansiktsfargene etter faren (den jeg tror er faren) da hadde han hatt svarte auger og det er jo litt finere det da ;)