torsdag 13. mai 2010

En merker at det er vår

når en ikke har tid til å blogge :D Det grønnes rundt en, svalene har kommet og stuebordet er nesten borte i stiklinger... Det mangler bare to yttervegger og kjellerdelen så er huset ferdigmalt, naboen var nede med skogstraktoren og skuva ut noe masse og jeg har vaska de gamle hagemøblene. En kan si at resultatet blei veldig shabby chic, hehe...

I går og på tirsdagen har vi spist neslesuppe, vi har ryddet endel utpå tunet og jeg har klipt ned spireakrattet på kommunalt vis (snauklippe i meir eller mindra javn høgde...). Vell, det som er listet ovenfor er ikke oppramset i riktig
rekkefølge. Spireabeskjæring gjorde jeg for 2-3uker siden og graset har nå fått en deilig grønn farge. Det blir uante mengder kvist av en slik beskjæring som skal ryddes vekk og da er en kompostkvern et kjekt redskap!!
Tenkte at når Gubben først tar bilder av meg kan jeg jo legge det ut som bevis. Se! Jeg kjører traktor! Du verden...
Når en er inne på kjekke redskap så må traktorer gå under den katagorien. En traktorskuffe rommer feks mye mer demontert mur enn et trillebår og så er den mye lettere å frakte paller med. ;)
Gubben har forsvunnet sammen med noen kamerater på fisketur, jeg har fylt opp lagret med havrekjeks og feirer det med potetgull (at lageret er fult, ikke at Gubben er forsvunnet...).
Sender vår fornemmelser ut til det langstrakte land og håper at de som fortsatt har snø og tæle snart får bar mark og planter som spirer :)

Ingen kommentarer: