tirsdag 17. april 2012

Pelliseksplosjon på planterommet :@


Pelliser altså, flotte planter, enkle planter og lette å formere = farlige planter....
Min pellisbeholdning har øket og de driver å formerer seg selv, nesten uten at jeg vet hva som foregår! Foruten noen få tomat og chiliplanter + kvite månedsjordbær og uprikla løvemunn har pellisene overtatt plantebordene mine og du verden så morsomt det er :D

I løpet av forrige uke fikk jeg, på magisk vis, plustelig 24 nye sorter og jeg venter fortsatt på 3 til! Moahahaha! Men nå må en ta det litt rolig i svingene altså. De jeg skaffet meg på hagemessa i helga (12stk) har fått hodene kappet av og forøker seg selv. Det blir masse pelargoniumer utenfor huset vår i sommer :)

Fra Bulgaria på Pelargoniumnettet fikk jeg;
Pxkaffrium x Diana
Black Velvet Rose (hurra!!)
A Happy Thought
Happy of New Life
Boniface Butterfly
Mrs Pollock
Rusalka (Bulgarisk sort)
Bravo
Dylan Cherone
Cynthia
Mårbacka


Hagemo:
Sussex Delight
Kronprinsesse Mary
Tally Ho

Pelargoniumforeningens stand:
Swainham Spring
Mini Czech
Peggy West
Friesdorf
Dolly Vardon
Dr Westerlund
Platinum
Golden Clorinda

+ 1 uten navn på Hagegalstanden :)

Godt fornøyd med fangsten altså ;)


4 kommentarer:

Bjørg sa...

Så mange fine sorter du har ! Skjønner godt din begeistring :-) du er ikke alene! Regner med at du er på Pelargoniumnettet??

Randines hageblogg sa...

Kjekt med mange fine Pelliser til sommeren når de begynner å blomstre. En solid fangst du fikk med fra Hagemessen.

Kari K. sa...

Litt av en fangst. Samler du på noe spesielt? Jeg synes det er ekstra moro med fint bladverk og artig vekst.

Edgar sa...

Det var mange nye flotte sorter!
Hyggelig at du tok turen innom pel. standen :-)