søndag 23. mars 2014

Den store jakten på vårtegn!!

Regner med at vårtegnene begynner å dukke opp de fleste plasser nå. Til og med her som det fortsatt er en meter snø og har snødd to ganger denne uken. Det drypper fra tak og rundt trær og husvegger begynner snøen og trekke seg unna. Hurdalsrosas kvister viser at det er liv i form av større knopper og fuglene lager betydelig meir lyd enn det de gjorde for bare noen uker siden. I dag så jeg årets første bokfinker og svarttrosten har vert her en ukes tid.

Så! Til saken; registrering av vårtegn. Det er ikke alle vårtegn en kan registrere på denne siden, men mange er det. Jeg kan ikke skryte på meg at jeg har vert så aktiv (3 års pause er litt kleint), men jeg er i full gang nå og på denne tiden neste år har jeg et sammenligningsgrunnlag som gjør det enda artigere og følge med :)

I Telemark er det bare 4stk som har registrert vårtegn og den store registreringen på landsbasis har ikke kommet ennå. Kanskje dette er noe for deg? Så har vi fleire i statistikken? :D


miljolare.no/aktiviteter/varen/resultater/?fylke=8&ar=2014

Ingen kommentarer: