torsdag 29. januar 2009

Hvem er jeg tro?


Var innom det lokale gartneriet for å spørre etter sommerjobb, sjefen var ikke der og gartneriet skal selges så det er litt uvisst om noen har jobb :s

Siden jeg først var der så måtte jeg rundt å kikke. Produksjonen hadde ikke kommet igang, men de hadde litt inneplanter. Kjøpte med meg tre planter, to som hun kalte "fregnefjes" og en grønnplante med kvite bladkanter som hun mente begynte på e...

Nå finner ikke jeg noe informasjon på nettet om fregnefjes og det finnes mange planter som begynner på e. Så om noen kjenner dem igjen så mottas informasjon med takk :)
Took a trip to the local plantsale and came home with 3 plants. The lady who sold them to me didnt remember the name of the green and white one and gave me only a local name on the pinkish plant. I have tryed to google it, but I cant find anything so if you know what kind of plants these are Id really like to know :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror de behøver bedre kompetanse på det garneriet...
Prøv igjen eller kjøp det opp!

Randine

hajal. sa...

Den på E er nok Euonymus japonicus eller japanbeinved på norsk.
"Fregnefjes" var verre.... kan det vere Droplerot - Caladium ? Eg syns at blada er for små til å vere ein sort av den men....

Mari sa...

Blir japanbeinved brukt som stueplante da? Las at de kan bli 8m høye :o Blada minner om bjørkefikenblader i konsistens, sitter parvis motsatt og bladkanten er veldig ujevn med antydning til tagger.
"Fregnefjes" er nok ikke en Caladium for overgangen fra blad til stilk er ganske jevn. Blada her sitter også parvis motsatt og stengler og undersida av blada er det fult av små fine hår.
Kanskje dette hjelper litt?