fredag 7. mai 2010

Stiklinger og frøpotter

Siden det tidligere her i vinter var sommerblomst massaker så har det skortet litt på utplantningsplanter her i gården. Derfor er det nå på tide å så litt mer. Nå er det mange frø som kan sås direkte på vokseplassen, men jeg gjør en liten mellomting og sår i potter som jeg setter på verandaen. Jeg føler at jeg har litt mer kontroll på sakene, det er lettere å holde øye med hva som spirer og holde pottene javnt fuktig. En annen positiv ting er at jeg slipper å få frø og spirer gravd opp av onde små hårballer som skiter i bedda mine...
Ikke alle frøa er sådd ennå, jeg har noen kjekke små bokser som jeg fikk av Konkel der frø ligger til bløyt bla blomkarse og blomstererter. De skal i jorda litt seinere i dag evt i morgen.

Har tatt en ny runde med stiklinger på fuhsiaene som blei handlet på Hagemessa og jeg har funnet filder av dem så da vet jeg litt mer hva jeg kan forvente av blomster. Den ene, 'Carmel Blue', har kommet med to knopper til og med! Moro for ungene :D

1 kommentar:

Elisa sa...

Eg kom visst aldri i gang med såing av sommarblomar i vår, og no angrar eg! men eg har tenkt å prøve meg på eit par sortar no eg også. Cosmos og løvemunn burde vel gå greit tenker eg! blomstererter sådde eg her om dagen, og no lurar eg på om eg skal ta sjansen på ei pakke dahliafrø eg kjøpte på impuls.