søndag 13. juni 2010

Hva er dette?

Var oppe hos min mindre hageintresserte kamerat for en stund tilbake for å grave opp planter. Grov opp bla dette her, men hadde ikke fått somla meg til å dele opp klumpen og få vekk ugras før i kveld. Rotklumpen var forholdsvis stor og lå mer eller mindre direkte på fjell så de må tåle ganske mye tørke. De har blitt lett misshandlet her de siste 14 dagene og har ikke fått allverdens med vann, men det er liv og de er nå plantet i god jord og fått seg noen styrketårer :)


Oppdelt, før de døde bladene ble tatt vekk


Sånn ser den ut etter at bladene er borte. Det kommer et nytt skudd fra bunn av rhizomen(?) Ser nesten ut som en liten rar mann ser jeg nå etter at jeg har limt inn bildet og ble fristet til å tegne to øyne på den. Scrolla litt lengre ned og fant ut at det var like greit at jeg ikke hadde gjort det... :P Fysj og fy!!

Men tilbake til saken... hva er det for no'? Kan det være en slags lilje?

1 kommentar:

krepsemor sa...

Jeg syns ikke det ligner hverken lilje eller daglilje rot! Jeg kan nok ikke hjelpe deg der. Det blir sikkert spennende å se hva som dukker opp!