torsdag 6. september 2012

Tja, det er vell høst?

Det er vell bare å innse at det har blitt høst, men en trenger ikke henge med gjeipen for det :) Her har tyttebæra akkurat blitt modne etter fleire ukers intens stirring på bæra og årets første honningspann er plukket. Bærplukker og tyttebær er ikke en særlig god kombinasjon fant jeg ut, hvertfall ikke der jeg var så det endte med håndplukking i stedet. Bikkjungene var med og jeg har vert borti hunder som liker blåbær, men tyttebær er vell heller rart? Måtte tidvis skuve vekk Brage for han gikk i vegen for bærplukkinga. Rare bikkje...

I hagen har jegg omrokkert litt i det ene beddet, delt og gitt bort litt. Har noen planter jeg kjøpte på forumstreffet i Hamar som ikke har kommet seg i jorda ennå, men må få laget et nytt bed før de får bakkekontakt. De selvsådde solsikkene blomstrer fint, det samme gjelder blomkarse og den tofarga hjelmen, Ringblomstene blomstrer også, men tror neppe jeg får noen frø av dem i år, må nok så dem tidligere til neste år.





2 kommentarer:

Mariann sa...

Flotte høstbilder! Ja, for nå må vi vel bare innrømme at høsten er her. Det kan heldigvis bli mange flotte høstdager, det får vi i allefall håpe. Akkurat nå har vi skikkelig vestlandsvær hos oss, regn og vind hele uken.

Ugleloftet sa...

Nydelige bilder og skjønn høststemning.