søndag 12. juli 2009

Det blomstrer 12/6


Hyssopus officinalis rååsa!
Me like :D



Timian 'Doone Valley' Kjøpte i fjor og den har blitt schvær.




Potterosa jeg kjøpte på Plantasjen i våres. Delte den og plantet dem i prosjekt sitteplass og nå har den ene begynt å blomstre. Blei litt skuffa da den ikke var oransj i midten slik som den var i butikken, men fin er den uansett :)



Oxalis kjøpt på Hagemessa. Var det ikke Kari som kom med dem tro? Står i lys skygge så godt som heile dagen og blomstrer som bare det. Bildet er tatt på kvelden så blomstene har begynt å lukke seg. Fikk beskjed om at den var lett å stiklingsformere og det stemmer bra. Må huske å ta inn noe av den så jeg er sikker på at jeg har den til neste år også!



Fleire "gale" planter. Løvemunn 'Black Prince' fra Tovev og Nicotiana eh.. noe, fra Racemosa. Blomstene på tobakken er ganske små og trompetforma med små svarte prikker inni. Flotte!
Nelikken kjøpte jeg på høstsalg og den har blitt schvær og har akkurat blomstret kraftig. Nye blomster kommer nok snart for det popper stadig opp nye knopper. Missunnelsesbenken kunne godt ha vert flyttet slik at blomstene kommer meir til sin rett...


Min eminente granhekk som med tiden skal skjule den stygge støttemuren. Granplantene er hentet på tomta til broren min seinhøstes i fjor og mot alle odds har alle plantene overlevd vinteren. De høgeste er ca 130cm. Framfor dem jeg Hauchera, Primula og timian. Heucheraene er fra hagen til Pappa og jeg liker så godt fargen (som ikke kommer heilt fram på bildet).


Centranthus ruber som jeg sådde i våres. Blandingspose med røde og kvite, en spira og den var altså rød... Jaja, den ser jo fin ut og høg blir den så det går bra det, får så en omgang til til våren.



Stakkar liten misshandla fuchsia, kjøpt som stikling på Plantasjen og har endelig fått bakkekontakt. Blomsten er meir rosa i virkeligheten.

Ingen kommentarer: