onsdag 28. april 2010

Haha!! Solsikkefrenzy!!

Jeg har en greie for solsikker. Den første posen med frø jeg sådde, en gang på småskolen, var solsikkefrø. Jeg sådde hele posen og fikk vanvittig god spireprosent og fikk prakka solsikker på heile nabolaget. I dag har jeg gått tilbake til barndommen og sådd POSER med solsikkefrø, POSER, hahaha... hvordan skal dette ende :D




Velvet Queen, 1 pose
Starburst Dandy, 1 pose
Bashful F1, resten av posen
Vincents mixture, resten av posen
Ruby Eclipse, 1 pose

og med litt begrensninger:


Italian white, halv pose
solsikke fra Hammenhogs uten navn, halv pose
Black Magic F1, halv pose
og en til, den husker jeg ikke i farta...



Det er ikke bare planter og blomst som varierer i form og farge hos solsikkene, frøa gjør det også.




ØV: Italian White ØH: Craven Sunflower
NV: Velvet Queen NH: Solsikke uten navn


Puh... etter å ha tynnet ut i solsikkeposene har jeg fortsatt 17 sorter til, og noen sorter har jeg flere av. De gærne har det godt :P


Ingen kommentarer: