fredag 30. april 2010

Våronna har startet for fullt

Jepp, våronna er i gang! Om tirsdagen kom Pappa med traktoren og freste over åkeren, om onsdagen satt jeg jordskokker og plantet georginer og i dag har jeg hatt en gulrotdag.

Begynte dagen med å ta en spasertur med sekk på ryggen og Jaro i bånd, opp til gartneriet for å kjøpe fiberduk. Fiberduk på RULL. Hæ? Hva er det for noe lureri? Trodde fiberduk kom i firkantet pakker jeg, så sekken jeg var lur å tok med var mildt sagt ubrukelig. Selv om akkurat det var en strek i regningen så fikk jeg da med mine to ruller heim.

Det er ikke hele åkeren som blir bearbeidet med fres, gulrotplassen og kålplassen hadde jeg luket og dekt i fjor høst, så de tar jeg for hånd. gulrotplassen blei luftet med greip og luket i går. Fikk også kjørt på litt halm på gangarealet. Dagens arbeid der var av den morsomme typen, nemlig såing :D

For spesielt intresserte har jeg sortene her.

Det tar tid med såing og vanning og jeg er nok ikke den raskeste i verden... Dukene blei satt på plass, manglet litt, men de spirer nok de som mangler dyne også. Når jeg først snakker om dyne så kjenner jeg at i kveld blir det ikke seint... Solbrent har jeg blitt også... Fælt med vår altså :D

I morra skal vi etter planen sette poteter. Sorterte potetene i dag og litt blir det, men ikke på langt nær så mye som i fjor. Litt meir av de "rare" sortene blir det da, men det er bare to som er nye av året og den ene har jeg bare en enkel potet av. Håper den gir god avkastning.

Nei nå vil jeg slappe av litt med strikkepinner og lydbok. Holder på med min første mønsterstrikkede vott. Begynner å få litt teken på det nå, har bare rekt opp 3-4 ganger...
Ha en fin fredagskveld og en god helg!!

Ingen kommentarer: