torsdag 15. april 2010

Ørlite innlegg fra Hagemessa

Det er noe med meg og bilder, når det er litt fart og spenning så finnes de ikke i mine tanker... Sånn som i helga som var da Racemosa og jeg reiste på tur til Lillestrøm for å stå på Hagegalstand. Noen få bilder blei det da, tatt i farta bare på trass og resultatet blei litt så der, men SE jeg fikk hvertfall tatt 3 bilder (2 fra hagemessa og 1 fra Villmarksmessa)...

Nok klaging på manglende bilder, bildet under er tatt på søndags formiddag. Racemosa og Sigrid er i full fart, Sigrid i så rask tempo at hun nesten blir litt uklar!! Du verden :D Standen var flott dekorert med plakater og litt hagerekvisita og den var mye romsligere enn i fjor, noe som var veldig kjekt da vi tidvis var 5-6stk bak borda på lørdagen. Nytt for året var også internettilkobling som gjorde at både plante- og frøposespørsmål var enklere å slå opp. Når gale mennesker fra hele dette langstrakte landet (og naboland) donerer planter og frø er det greit å ha noe lettvindt å støtte seg til ;)

Plantene var delt inn i spiselige og delvis stauder/sommerblomster og takk for det, da kunne jeg overlate staudene til de som har meir erfarig med dem :p




Et raskt overblikk over hva som møtte en kl 10 om morran søndag, lørdag også for den saks skyld, når en gikk inn hovedporten til messa. Av utstillere/selgere var det bla Hageselskapet (til venstre på bildet, de solgte div løker/knoller også), Oslo Fuchsia lag, Pelargonium foreningen, I Gros Hage og hun hagedesigneren...hmmm, husker ikke navnet i farta, men hun hadde hvertfall en flott visningshage. Ellers var det salg av div planter, hageredskap og litt hagedill + noen schtilige kusofaer som jeg på en eller annen måte klarte å gå glipp av (!), men som Turbolotte har blogget.

Var en sveip innom Villmarksmessa som holdes samtidig. Et strategisk valg må jeg si :D Mens jeg lette etter fiskefluger til Gubben fikk jeg tatt et overfladisk blikk på utstillerene og det var endel jeg kunne ha tatt en nøyere titt på om det hadde vert tid, bla unghundutstilling for nybegynnere. Bodens marked hadde plassert seg hos villmennene og jeg fikk kjøpt meg noe honning og smakt på fruktsorbet, nice!!
Fin, fin helg altså, både på messa og sammen med Racemosa, blei heilt hes jeg, hehe! Og det var veldig trivellig å få plassert flere ansikter til nicka på Hagegal! For en trivelig gjeng :-*

Ingen kommentarer: