tirsdag 8. februar 2011

Vinter, vår og høst

Dagene fyker avsted med skremmende fart. Januar er borte og et godt jafs er tatt av februar alt! I dag kom første tanke på tomatsådd og det er nok ikke lenge før frøa ligger i jorda. Det er vår!!! Hvertfall sånn innimellom :)
I går var det ikke vår... da snødde det store kjukser og det kom vell en 15-20cm. Det er egentlig litt rart, men det gjør meg ikke så mye. Det er fleire år siden jeg har likt vinteren noe særlig, men i år har det vert stort sett heilt greit. Kan det komme av stabilt snødekke og mange fine dager med sol som funkler i nysnø?

I går var det vinter og i dag går vi enda et steg bakover til høst - hvertfall på kjøkkenet! Gubben har så lyst på pannekaker og da er det godt med blåbærsyltetøy til. Fryseren er rensket for ferdig syltetøy (til og med den som jeg lagde i 05...) så da må det koking til av en del av de heile som har ligget på vent. 6 glass og en plastboks står til kjølning på benken og jeg gleder meg til mat :)

Men nok babbel, her kommer det noen få bilder tatt i begynneslen av februar. Himmelen hadde en fantastisk mørkeblå farge som desverre ikke kommer så godt fram, men en ser et glimt av "orginalfargen" på siste bilde.













1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Så flotte bilder du har tatt av vinteren på dine kanter!
Bær i fryseren er kjekt når lysten på ferskt syltetøy kommer...