tirsdag 19. april 2011

Morgenstund har gull i munn

Noe snedig uttrykk det der. Det er forresten en av mine galskaper, fundering av ord og uttrykk. Driver mannen min til vannvid av og til da jeg plutselig stopper opp i en samtale og henger meg opp i noe slikt ;) Men det overnevnte er et godt innarbeidet mantra så det får stå til. Det jeg egentlig skulle vise dere er noen bilder fra morgenturen til ungane og meg. På baksida av huset går det endel meter med jorder og beite og det er noe vi liker å traske på, nå før ulldottene overtar området. Som vist så er det ikke heilt flatt her og steinplukking er en vårgeskjeft sånn at en ikke ødelegger slåmaskina på dem.


Her ser en en av grunnene til at det ligger stein overalt. Steinhauger fra forne tider, sikkert fra da de brøyt opp jordene her.

Det hender av og til at det er puser med på turen også og i dag var det My. Det blei ikke så lange turen, noe hun sikkert satte pris på. Sist hun var med var det et par timers skogstur og det var faktisk litt skummelt syntes hun.


Merkelig nok så har jeg plukket endel lemmen i tunet de siste dagene. Jeg er ikke vant til disse små dyra og er fasinert over hvor myk og fin pels de har. Det er så vidt jeg veit ikke vanlig at de er nede i låglandet nå på våren, men hørte på butikken i går at det var masse lemmer "overalt" nå i vår. OVer Haukeli så ligger det visst et teppe av disse små stakkarne. Ikke greit og være liten og må over veien...



Ingen kommentarer: