mandag 20. april 2009

Da var hagemessa vel overstått og jeg var så heldig å få treffe andre hagegale live :) Kjempe kjekt å få noen ansikter til nicka! Standen var godt besøkt og det var artig å kunne prøve å hjelpe folk til å finne noe de kunne få glede av. Jeg fant også noe jeg kan ha glede av

Jordbær fra Jorunn I (husker ikke sortsnavn i farta, var det Regale tro?)
Oxalis fra Kari
Løvemunn 'Black Prince'(?) fra Villrose
Pellis Dronning Ingrid
Knoller av plante i agurkfamilien
Priklepinne fra Konkel
To tomatplanter (det har jeg jo ikke fra før!!) som tåler ganske lave temperaturer og alikevel setter frukt.

Så var jeg innom naboen (Norsk Pelargoniumforening) og fant to duftpelliser, den ene med 3 stiklinger i potta (var ikke derfor jeg tok den da).

Plantenavna må tas med en klype salt for jeg har satt dem ned i planterommet og er for lat til å gå ned å sjekke... Jeg føler meg ørlite tilgitt etter et lang helg med hagemesse på lørdagen, rydding av hus i heile gårdagen og siste dag med fleksibel praksis i dag, samt oppgave jobbing. Tidliger i kveld las jeg noen kapitler i en pensumbok vi skulle ha lest til i morra før jeg gikk ned i planterommet med noen frø, hva som blir sådd kommer i neste innlegg. Må prøve å holde litt system i etikettene så jeg finner fram i rotet ;)

Vellykka hagemesse var det hvertfall og forhåpentligvis blir det messe neste år også. Det kan anbefales :D

1 kommentar:

Villrose sa...

Joda, det var "Black prince" og jammen var det gøy!

Lurer også på hva jeg skal med enda en tomatplante. Har jo bare sådd 6 sorter fra før... og har ikke drivhus.