tirsdag 14. april 2009

Dilla på hekling


Jeg har fått dilla på bestemorruter!! Lærte meg det i fjor vinter ved å se på noen Youtube videoer, men la heklenåla fra meg igjen og glemte den helt. Nå i påska gikk jeg gjennom pappasken med garnrester og kom på at jeg kanskje skulle prøve å hekle litt igjen. Resultatet kan sees her :D Ikke akkurat de mest poppise fargene for tiden, men litt av moroa er å bruke restene en har og se om en har beregnet nok garn til en runde ;)
I sta søkte jeg etter bilde av Orusthøns på google og kom inn på denne bloggen der det står hvordan en skal lage sekskanta bestemorruter. Moahaha. Skjønner ikke oppskrifta, men tror jeg kan klare å hekle dem utifra bildene som er veldig gode synes jeg.
Har fundert litt på hvordan en egentlig setter sammen sånne ruter for at det skal bli fint. Fant en link til denne plassen hvor forskjellige metoder er beskrevet.
For dem som har nok pledd her i verden, men har lyst på å hekle bestemorruter i forskjellige former og fasonger kan dette kanskje vere til inspirasjon hehe :D

Hvis du vil lære deg mer hekling har du litt å se på her...

4 kommentarer:

Torill sa...

Jeg holder på med ett teppe .Men jeg fikk den lure idden om å hekle hele teppe i ett...det begynner å bli tungt,men jaggu blir det flott!!

elle-melle sa...

Jeg hekler også teppe. Et med bestemorsruter og et med staver i rekke. Det er gøy.
Teppet ditt blir flott. Jeg liker det når det ikke er for perfekt i fargevalget.

Merethe sa...

Fargene i teppet ditt er flotte. Bra å lage noe i farger som ikke alle har ;)

Randines hageblogg sa...

Takk for hyggelig hilsen i bloggen min!

Jeg liker også å hekle bestemorsruter, men strikker små ruter i diagonalstrikk for tiden. Restegarnlageret mitt skal også ryddes opp i.

Ha en fin dag!