torsdag 4. juni 2009

Prosjekter påbegynt og nesten ferdig

Tada!! Etter traumatisk opplevelse i går (det gikk greit nok) så har jeg endelig fri, og det heilt til 24 august hvis jeg har forstått det riktig :D Moahahah!! Endeløst med tid!! Så i går kveld slo jeg deler av løvetannenga (plenen) til onkel og fikk dekt en del av åkeren. Er meir og ta av så jeg får nok dekke til flere rader. Koslig arbeid egentlig nesten som å pakke en dyne rundt plantene :)

I dag hadde jeg først og fremst planer med å rydde forran garasjen. Det har vert byggevirksomhet på verandaen og da det skulle ryddes vekk havnet plankestubber og diverse over rekkverket. Bla var det noe impregnerte stubber og jeg fikk det for meg at jeg skulle snikre et trappetrinn til å ha under verandadøra. Eller rettere sagt skrue sammen. Fikk såvidt begynt før batteriet var flatt. Neste halvtime var jeg på jakt etter laderen... Fant den tilslutt i roteskuffen på kjøkkenet HAH!!Mens jeg ventet på ny energi ryddet jeg forran kjellerinngangen og plantet sånne smørbukker. Kanta med stein og synes det blei ganske så bra.

Det blir ikke noe med å sende småhønsa til Gvarv, så de får tusle i det fri, inntil videre hvertfall. Den lille onde hanen er så fæl til å fly på bikkjene. Jeg synes det er greit nok at han jager dem ut av uthuset, men at han flyr på dem når de ligger og sover vil jeg IKKE ha noe av. Tok den lille dritten på fersken og tror han skjønnte at han hadde gjort et eller annet feil da jeg sprang etter han. Så nå er de i FENGSEL, alle man alle. Kollektiv avstraffelse. Men når småhønsa først er inne så kan jo de store ut og da oppsto det et nytt "problem"; kyllingene. De begynner å bli ganske store, men så er det attpåklatten som jeg er redd skal bli kattemat... Jeg har lenge hatt planer om å lage en liten gare til minihønsa og tenkte at kyllingene kan gå med dem til jeg er sikker på at pusene lar dem være i fred. Så jeg har snikera meir i dag. Bilder i morra når jeg har laget ferdig døra.

Får avslutte nå, gubben ringer og er så pratesjuk. Tror han har ringt 1000 ganger i dag... ;) God natt god natt :)

1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Vel overstått eksamen og skoleår, det må være deilig å ha tid til det som du har lyst til.

Travle tider med høns og kyllinger i alle størrelser og fasonger???

Jeg er imponert over sneklingen din og laging av nye bed, Smørbukk er en fin plante synes jeg.

Ha en fortsatt fin dag!