fredag 19. mars 2010

Blir det tøffler av dette da tro?


For en liten stund siden kom jeg over noen søte tøfler laget av hexagonlapper (jeg har ikke prødv akkurat disse hexagonene ennå, men prøver dem på de neste). Siden jeg er i hexagonmodus og jeg har faktisk litt restegarn (arvegods!!) så tenkte jeg å lage "hurra-for-de-fargeblinde-tøfler" :) Disse er heklet i Smart garn på nål 5, faktisk, siden jeg har forstått det sånn at løsere hekling gir hardere toving.
Blir spennende å se hvordan de ser ut etter en runde i maskina
Men, det er ikke bar heklenåla som får gjenomgå. Jeg har til og med laget et par fingerløse vanter i Kitten Mohair. Det garnet er drugt!! Kjøkkenvekta mi sier at vantene veier bare 20gram, men er ikke helt sikker på det da. Kjøkkenvekta mi er ei slumpevekt serru... Blei i grunn ganske godt fornøyd, selv om den ene tommelen er skeiv og rar og at fingrene fikk forskjellig lengde! Hehe... Godt med alt som er ferdig, nå skal jeg hoppe videre til neste prosjekt :)
Ønsker alle en fin fin kveld, om de bøler med håndarbeid, planter eller annet kos :)

Ingen kommentarer: