lørdag 27. mars 2010

Rikt dyreliv utenfor vinduet

I heile vinter har det traska rådyr rundt på tunet. Det er imidlertid ikke så ofte at vi har sett dem live. De siste par ukene har jeg lagt til meg den vanen å stå opp tidligere enn jeg har pleid og da jeg skulle lukke vinduet på soverommet til morran beskuet jeg dette:






Tøfft eh? :D Hr Rådyr har funnet ut at i fugleborgen finnes det mat. Tror nok at de merket meg for han gikk ikke inn i borgen som de har gjort tidligere. Jeg fikk lettere anfall av å kikke rett ned på dyra, men hadde heldigvis vett nok til å få fram mobilen i en fei.

Så stille som mulig listet jeg meg ned trappa for å få tak i det eminente digikameraet og fikk tatt et bilde av Fruen før batteriene igjen tok kvelden og rådyra hoppet tilbake til skogen.







I tillegg til disse flotte firbeinte har både i går og i dag enorme mengder bokfink og grønnsisik gjestet matfat og tretoppene i nærheten. Stæren så jeg her om dagen i tillegg til de vanlige meisene. Trivellig er det med dyr så nært opptil huset og dagens humør er reddet, hehe

Ønsker dere som stikker innom en fin fin dag, med eller uten rådyr besøk :)

Ingen kommentarer: