tirsdag 20. april 2010

Pelliser i posten :)

Postmannen vår må lure når det popper opp den ene melkekartongen etter den andre som skal til postkassen nedi vegen her. I dag var det en melkekartong fra Primula som var svært etterlengtet. Den begynte sin reise på onsdagen i forrige uke, men ble midlertidig satt på vent sammen med andre flypassasjerer. Pellisene som kartongen inneholdt hadde tatt forsinkelsen med godt mot, men trekker nok en lettelsens sukk der de står i potter med jord rundt røttene :)



Pelliser er lette og stelle og lette og formere, for ikke å snakke om fantastisk flotte!! Det finnes en hel haug med forskjellige sorter og en kan til og med prøve seg litt med frøformering hvis det dukker opp noen modne frø. Skjønheten til høgre er 'Black Velvet Rose' som jeg sådde fra frø jeg fant i Den O Store Frøboks. En ser ikke bladene så godt på bildet, men navnet kler planta godt. Sørgelig nok vandret denne heden sammen med de andre pellisene som ble oppbevart i potetkjelleren. Is på innsiden av muren lovde ikke spesielt godt... men jeg har et frøformert avkom etter henne som har stått i stua oppe. Er ikke sikker på hvem BVR hadde flørtet med siden avkommet er helt lik morplanta, utenom en mer rødlig fargenyanse i bladverket.



Nå begynner hvertfall beholdningen min å komme opp på et bra niva, med tilskuddet fra Primula og Tintin som sendte meg Dronning Ingrid stiklinger i forrige uke. Tror nesten jeg har en liten dille som kommer snikende!!

Ingen kommentarer: