søndag 18. april 2010

Prøver å få gjort litt her i vindkasta

Ooo, det blåser!! Fortsatt!! Det har det gjort omtrent heile veka nå og jeg begynner å kjenne det i hodet. Meeeen, en skal ikke klage, hvertfall ikke når sola skinner, snøen er borte og krokusen blomstrer :) Gubben har friveke og har tatt en dagstur med en kammerat for å se om fiskelykka er med dem. Jeg har gått i forholdsvis rolig skytteltrafikk mellom sofaen og det fri (den vinden altså!!) blir heilt rastlaus nå som våren endelig har kommet :)

Føler at jeg ligger ganske bra i rute med utendørsarbeidet da veggene på de sidene som stillinga står er vasket og klar for et malingsstrøk, plenen er ryddet og gredd og fugleborgen er demontert og jeg er klar for at prosjekt sitteplass skal gjenopptas. Mye av innesådden forsvant i et jafs her tidligere i vinter så jeg har ikke så mye å kikke etter og det passer i grunn ganske greit. Georginene hadde vokst seg såprass at jeg toppet dem og satte stiklinger, priklet dem gjorde jeg og selv om det nok ikke kan kalles prikling lenger... Prikla også asters fra frøboksen og noen Nicotiana sylvestris.
Tok en lite runde med greipen og gravde opp noe jordskokk. Må sjekke mine notater hva de heiter før jeg lager et lite innlegg i grønnsaksbloggen. Kom på at jeg hadde fått noe løk fra ei snill hagegal ei her i høst og disse fikk komme seg i jorda, om ikke i annet enn potter så de er lette å ta med når vi flytter til høsten.


Ingen kommentarer: