torsdag 22. januar 2009

Frøboks og blogg

Ja så har jeg også blitt narra til å lage meg en blogg. Har blitt kjent med fenomenet blogging gjennom Hagegal der flere av medlemmene har lagt ut bloggene deres til skue og det er fantastisk mye artig lesing!!

Så nå har jeg satt meg ned og prøvd å få til dette her. Visste ikke at det var så mye jobb med å få tilpasset velkomstbilde og innstillinger! Puh... Men det går vell lettere etterhvert tenker jeg :)


Så til det som jeg synes er enda mer spennende: den o store Frøboksen!!
Fenomenet Frøboksen kom til Hagegal gjennom Trine. Hun hadde fått iden fra utenlandske forum. Ideen ble lufta og stemningen var god så det ble startet som et prøveprosjekt i 2006. Det var flere som meldte seg på og boksen ble sendt ut over det langstrakte landet vårt og inneholdt massevis av spennede frø... Når en var så boksen endelig dukket opp i postkassa så kunne en plukke ut de frøa en vil ha og fylle opp med frø som en enten hadde kjøpt, byttet til seg eller høsta sjøl. Frøboksen var en umiddelbar sukse!

Så i dag, mens jeg var heime, tett i toppen og syntes synd på meg selv, dukket vidunderet opp i postkassa (her skal det være en smily med stort glis). Ooo glede! Så nå har jeg plukka ut spennede staudefrø, grønnsaksfrø og frø fra en pose det sto "Gress" på. De er hvertfall spennende og jeg satser på at det ikke er vanlige plenfrø hehe...

Frø som jeg er spesiellt spent på er frø av Meconopsis camorica 'Muriel Brown', jeg som ikke liker valmuesøster egentlig...

Boksen er sendt videre til Stathelle og jeg fikk en unskyldning til å komme meg på butikken og handle mer Cola til medisinsk bruk.

All takk til Red Hobbit som har organisert boksene i år!!

Ingen kommentarer: