søndag 25. januar 2009

Reine påskekortet

I dag er det fint ute! Sto opp til 6 kalde og strålende sol og fant ut at jeg kanskje skulle få tatt noen vinterbilder i dagslys istedet. Ellers stille og rolig. Mannen min har reist opp til pappa for å hjelpe med å koble til snøfresen, kattene ligger strødd, det samme gjør hundene. Jeg er ganske doven selv, men vurderer å gå opp å så litt flere stauder og sette dem ut.

After a week of snow and gray weather we woke up to blue sky and a raising sun.
My husband is out helping my father with the snow blower, the cats and dogs are sleeping and I feel quite dozy too. I have some more seeds to sow so I think I'll go do that before I fall asleep...







Sådd 25/1
Campanula latiofolia alba, Klokke
Verbascum phoenicum 'Violetta', Kongslys
Echinace purpurea 'Magnus', Solhatt
Primula japonica
Hieracium aurantiacum, ildsveve
Trollius ircuticus, Bekkeblom
Soldanella pusilla
Darmera peltata, Indian rhubarb
Salvia virdis
Cherianthus 'Tudor rose'
Meconpsis cambrica 'Muriel Brown', Valmuesøster
Delphinium mix, Ridderspore
Meum athamanticum, Bjørnerot
Onopordum acanthium, eseltistel
Cystus scorparius, Sandgyvel
Dierama sp
Echium russicum

Mestparten er fra frøboksen mens andre er noen jeg har hatt liggende på vent. Føler at jeg kanskje har vert litt hol da jeg plukka i boksen, men tok ikke så mange frø av hver og la i en god del andre frø. Det er jo litt moro å prøve litt forskjellig :">

Ingen kommentarer: