fredag 25. mars 2011

Bruksendring av oppholdsrom

I går var jeg på hyggelig plante- (og strikke-) besøk til Dimmalim på Hagegal! Koselige greier :) Spiste meg nesten forderva på focaccia og kake hehe... Dimmalim var så grei at hun stussa pellisene litt så jeg fikk med noen stiklinger heim igjen. Nåværende pellisbeholdning er heller laber etter vinterens massedød, takk til onde små vesner som har ringbarket zonalene mine... Har 9-10 duftpelargoniumer som er pottet opp og vannes forsiktig, men det virker som jeg har medvirket på massedøden og vannet for lite i vinter. Noen kommer med rotskudd så det er hvertfall et håp om at det blir noen planter som kan feriere ute.

Alle disse fikk være med heim!!

Pelliser;
Magda
Clorinda
Orange Appeal
ukjent

+ Oxalis deppressa, Begonia maculata og Neomarica northiana 'Iris of Brasil'!! Nais!








Stiklingene kom i jorda til morgenen i dag og jeg hentet loppisbordet mitt og plasserte den i stua. Moahahaha!! Ser planteavdelinga fra sofaen og jeg har fleire bord tilgjengelig hvis jeg får dårlig plass >:) Gubben er vekk på arbeid, men han er heldigvis grei når det gjelder planter så det skal nok gå bra ;) Da jeg først var i gang delte jeg opp rexene mine og fikk
endel barn. Kanskje noen vil bytte med meg når det lir på? Utrolig lettvinde planter å ha med å gjøre, hvertfall hvis en har litt dårlig med innelys vinterstid :)


.
Litt urter ble også sådd. De har ligget til bløyting siden i går.

Timian 'Fragrant Charm'
Kruspersille
Kryspersille superkrusa
Sommersar
Koriander
Pipelauk, enoooorme mengder.

Formen er ikke den beste, så har bodd på sofaen mestparten av dagen. Var en liten tur ut i stad med bikkjene og plukka med meg solbær og ripskvister som jeg har stukket. Nå er det faktisk VÅR! og bra er det for hvis jeg fortsetter sånn blir stua tilslutt en jungel... ;D

2 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Her tas også stuen i bruk til spirer mens vi venter på varmere vær.
Kjekt at du har fått deg nye Pellisstiklinger

God bedring til deg!

Marita sa...

Urter ja, det er godt, men synes ofte de er veldig følsom overfor temperatursvingninger. Jeg velger å vandre bort til den Lille krydderhave og hente hjem ferdige planter til baljen min *lat*