onsdag 22. juli 2009

Film: V for Vendetta

Gubben hadde reist på redningstokt (bil havari) og jeg var trøtt og giddaslaus etter jobben i dag. Så da jeg var på butikken for å handle et næringsrikt måltid, bestående av Pizza Originale med peperoni og oliven, kom jeg over en DVD hylle og det var riktig så kjekt.

V for Vendetta går inn i kategorien sci-fi thriller og handlinga foregår bare noen tiår fram i tid. Utgangspunktet er en tegneserie av Alan Moore som har blitt tilpasset den politiske og sosiale situasjonen i 2005/2006.

Brittania styres av en svært usympatisk leder (les diktator) og som vanlig er det det gode mot det onde, og det liker vi ikke sant . En får asosiasjoner med bla Hitler og hvis en går filmen i sømmene er det en drøss med virkemidler (bare se på Wikipedia!). Jeg vil ikke si for mykje, men dette er en film som er vell verdt pengene, har du ikke sett den? Da veit du hva du har å gjøre til hælja :)

Skal vi se om jeg ikke får lagt inn traileren også...



Hah :D

Ingen kommentarer: