onsdag 9. desember 2009

flytende komper og kanskje sylte?

I dag føler jeg at jeg har bodd på kjøkkenet. Komper (raspeball) tar uendelig lang tid å lage!! og når de atpåtil smuldrer bort når de har stått og trekt da blir en litt oppgitt gitt (haha)... Hadde invitert den eldre garde på middag, men fornøyde var de og selv om kompene var mer eller mindre flytende så smakte hvertfall vellingen godt :P


I tillegg til å lage komper har jeg prøvd meg på sylte.
Fikk Sparblekka i posten og der var det oppskrifter på både pinnekjøtt og ribberull. Planen var å lage ribberull, men etter endel knoting med en halveis oppskåret ribbe blei den på magisk vis omformet til sylte. Så nå ligger 2stk sylte til press på kjøkkenbenken :) Håper jeg har krydret dem nok. Lagde "sylte" av villsau slagsider her tidligere og var for gjerrig med krydderet og de smakte egentlig ikke så stort. Men greit som pålegg er de nok. Når vi først er inne på villsau så villsau, ja, det er godt det!! Hvis du har sjangsen til å smake på dette lille magre dyret så for all del prøv!! Ingen sauesmak der i gården nei. Har lert a svigermor den mest eminente måten å tilberede disse småkrea på så hvis jeg husker det neste gang vi skal ha villsaumiddag skal jeg demonstrere :)

Ingen kommentarer: