onsdag 9. mars 2011

Å hjelpe våren


Dagen i dag startet med kvit guffe som kom dalende fra oven, men etterhvert kom SOLA frem og jeg bekledde meg med støvler og jakke. Det som er så fint på denne tida er at selv om det kommer litt snø så forsvinner den like fort som den kom, om ikke fortere! "Åt sho", ingen prositt trengs, det er bare den nye snøen som gumler i veg på den gamle, nais :D

Det viktigste i heile hagen er den delen som kalles kjøkkenhage. Det var der jeg iherdig hjalp våren med spade og aske. Spade for å grave fram gjerdet og minke litt på snøen innenfor og aske for at sola skal få bedre tak. Effektiv latskap ;) Dette gjorde jeg i dag på formiddagen og da jeg kom heim fra jobb nå nettopp kunne en se masse små søkk der det ligger aske. Hurra!!

Kjøkkenhagen var i hodet mitt på jobben også. På SFO'n satt vi og tegnet litt, ungene er fortsatt i VM-form og opphengt i flagg mens jeg satt og tegna kjøkkenhage. Har en viss formeining om hvordan den skal se ut, hvertfall på papir, blir spennende om det blir sånn på "årntli" også :)
PS: Så forresten korsnebb i dag. De har jeg aldri sett før så vidt jeg veit, flotte fugler :)
Bildet er fra Flickrs Creative Commons, så mykje har det ikke smeltet her ennå :)

1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Kjekt å planlegge kjøkkenhage og å hjelpe snøen å forsvinne!