søndag 27. mars 2011

Påskeharene har ankommet

På trappa sitter det nå to påskeharer og møter en velkommen. Påska er så kort at de får bo der alt nå. Fant oppskrifta via bloggen til Ulla-Bella og syntes de var så søte i sin enkelhet! Enkelhet er forresten ordet, for disse var enkle, for ikke å si kjappe, å strikke :) Mine to er strikket med dobbel Østlandsgarn på pinne 5,5 og tova lett i maskina (ca 1,5 nøste på hver). Planen er å få tak i to halvlitersflasker og fylle dem med sand slik at de står litt meir støtt. Oppskriften finner du her.

2 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Det var nå to søte små karer, det må være hyggelig å bli ønsket velkommen av disse to når en kommer hjem.
Takk for oppskriften, jeg har noe gult vamsegarn kjøp på impuls en gang og det må vel være passe tykt til et par harepuser.
Legger meg til som følger hos deg jeg :-)

Gentiana nivalis sa...

Tusen takk for kommentarer på bloggen min! Tror jeg hadde litt flaks med det eksemplaret jeg fikk av den julestjerna! De påskeharene var kjempesøte!