torsdag 16. april 2009

Kjøkkenhage inspirasjon

Var en kjekk tråd på hagegal om jordbær i pallekarm med noen kjempesmarte bilder! Tenkte at hvis jeg skal huske de bildene til jeg skal i gang med jorbærplanter og pallekarmer så hadde det vert lurt å samle sånne lure ting på en plass, derfor dette innlegget her. Framover når jeg finner lure ting til kjøkkenhagen skal jeg legge linken inn her, da er det hvertfall et håp at jeg finner dem igjen :)

Råflott kjøkkenhage

Ritas pallekarmer med jordbær

Tips om kaldbenk (Budstikka)

Square foot gardening Denne har jeg vert inne på for lenge siden men har glemt den helt vekk. Skal bli artig å prøve det til sommeren. Bør kunne anvende tikktakken i en pallekarm ville jeg tro :)

Samplanting i kjøkkenhagen

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Så lurt å samle det en vil huske på den måte. Det lure er jo dobbelt lurt for da kan vi andre som ikke er så lure få titte her.
Jeg må si det var en flott kjøkkenhage, slik en kunne vært kjekk å ha.

Randines hageblogg sa...

Jeg har mine få jordbær i kaldbenk, fordelen synes jeg er at de kommer tidligere, fuglene spiser dem ikke og ikke minst for meg ikke snegler... Jordbær er godt og de vil jeg helst ikke dele med noen.

Flotte lenker takk skal du ha, han med firkantbedene har jeg sett et sted før...