søndag 21. mars 2010

Nå våres det!


Snøen smelter med rasende fart og veien er straks bar. Selv om vintere har vert lang og kald så har Våren tydligvis tatt (forhåpentligvis siste) strupetak på Kong Vinter.
Ved utetrappa begynner kryptimianen 'Doones Valley' og kikke fram under de enorme massene med kvit guffe og jeg har observert både primulablader og noen stemor fra i fjor. Disse hadde til og med knopper som ble begravd av snøen i fjor og det ser nesten ut som de fortsetter der de slapp!! Det kan jeg like!
Inne spirer det i melkekartonger og jommen er det spirer i potta med 'Yellow Pear' også! De hadde jeg avskrevet og nå kommer spørsmålet med hvor jeg skal ha alle disse tomatplantene opp, igjen...

1 kommentar:

krepsemor sa...

Koselig at det våres, og at blomstene begynner å røre på seg! De er tøffe :o)
Jeg har også sådd tomater, uten å ha drivhus! Men jeg har tenkt å plante de inntil en av de luneste hjørnene i hagen! Dessuten går det an å lage et provisorisk "telt" med luftemuligheter! Har du ikke en nevenyttig mann pluss litt bygningsplast og noen fjøler? Ellers er det å sette de i en gammel bøtte, gjerne med hull i bunnen eller lign.
Lykke til!