søndag 22. februar 2009

Helgekos

Selv om det har vert litt bal med provisorisk vannavledning på loftet har vi hatt tid til å kose oss. I går laga jeg rislapper og baka flattbrød. Blei bare "jukse flatbrød" da jeg ikke gadd å koke
poteter. Fikk ei mini takke til å ha på kokeplata av svigers før jul og den er kjekk! Baka en god porsjon ved juletider, men nå var det så godt som tomt. Godt å ha noe heimelaga flatbrød inntil supper eller spekemat. Flatbrødboksen (som forøverig er dekorert med fjellplanter) er nå godt og vel halvfull og rekker en stund til :)

Utover dagen i dag har det lettna og sola har skint litt, det var godt med flere dager med snø. For å kose oss litt tusla vi opp på oppsiden av huset og tente bål og grilla pølser. Bror min og Jaro følger med på pølsegrillinga og Tov sitter å slapper av.









4 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Flotte vintebilder og koselig pølsebål....

Elisa sa...

Jøss, lagar du eige flatbrød? Imponerande. Kanskje eg skulle prøve meg på det her også? Vanlig brød bakar me alltid sjølve men eg har aldri prøvd flatbrød.

Seascape sa...

Tusen takk for kommentaren i min blogg.

Det fristet det bilde med bålet og noe godis på pinnen. Her er det vinter ferie og fint vær. Den yngste sønnen og jeg skal en tur til sjøen og lage bål og grille pølser.
Du fristet meg der HE HE :-))

Mari sa...

Så koselige kommentarer :)
Ja Elisa det er ikke så vanskelig så det er bare å prøve! Disse baka jeg bare av fin kveite og grov samalt rug blanda med et egg, litt olje og passe med vann. Vet ikke om det er "riktig" men det blei ganske greit det. Det blir best når en har i kokte poteter som en moser godt. Hvis en ikke har takke kan en steike små leiver i ei tørr steikepanne.

Det er SÅ koselig med bål! Sitte og høre det sprake og pølser er desidert best når de er grilla på bål :D Bra jeg fikk frista deg ;)