søndag 15. februar 2009

Kviteseidmarken

Så har gubben reist avgarde på jobb igjen etter en begivenhetsrik helg. På lørdagen var det Kviteseidmarken og travkjøring på isen. Siden vi er med i Vest-Telemark tråvlag så er det frivillig tvang til å være med å hjelpe til. Jeg sto i "tippebua" mens Tov var bom bakpå startsbilen. Det var 6 løp både for rutinerte hester og nybegynnere, samt et løp for andre raser der det var en premie for den som kom først i mål og en premie for mest gjennomført ekvipasje.
I tillegg til V6 så var det boder der en kunne kjøpe fiskeprodukter bla fiskebruger, smykker og en sånn "vanelig" bod der en kan kjøpe godteri og juggel + diverse utstillinger. Selv om det var kaldt (startbilen målte -14* på isen) var det god stemning og ganske bra med folk. Fotografen min hadde ikke tatt med minnekortet så bilder uteblir :(

Jeg var innom på brukthandelen i Kviteseid og fikk handla 2 kopper, 2 glassboller til baking og et dørslag til 40,- og var veldig fornøyd med det. Kopper har jeg egentlig nok av, men så er det så mange artige kopper da...

Da vi hadde gjort vår del reiste vi sju stykker og spiste middag. Det er ikke så ofte vi er sammen lenger etter at vi flytta til denne avsidesliggende plassen, så da er det ekstra koselig å komme sammen :)

I dag ble jeg vekket av bikkja som bjeffa. Hva hun skvakka på vet jeg ikke, men jeg fant ut at jeg likegodt kune stå opp. Tov sov fortsatt som en stein så jeg gikk en tur med hundene og stelte dyra. Ellers ble det litt baking før vi tusla opp til foreldra mine for å se på skiflyginga.

Nåja i dag var det ikke så mye som skjedde, men det har vert en fin helg alikevell. Nå skal jeg ha en uke med vinterferie så nå får jeg prøve å få gjort unna alt jeg ikke har rukket å gjøre siden jul... (: så ille er det vell egentlig ikke, men jeg har laget en plan for hva som skal gjøres denne uka så jeg håper at jeg klarer å få mestparten unna. Kveldens gjøremål er å begynne på "Villanden" av Ibsen, pensumlitteratur. Tror det skal gå rimelig kjapt når jeg først begynner. Ja? Begynne nå! Huff...

Ingen kommentarer: