tirsdag 3. februar 2009

Noen bilder fra Øvre Tho


Det lille huset på Øvre Thø



Hvis vinden sto fra den "rette kanten" fikk vinden fart hele veien opp
fra dalen og det kunne føyke noe forferdelig!!

Det var fine soldager også, her er et utsiktsbilde fra tunet.



Bilde tatt lengre opp i lia.
Vi hadde besøk av masse småfugl, rådyr og ekorn. Pus likte også å få besøk :)
Her er et bilde av den gamle innredninga som var i huset. Inn gjenom skapdøra til høyre er inngangen ned til kjelleren (ganske uvanelig!)Det er jordkjeller under stua der jeg overvintra pelliser den første vinteren vi bodde der.
Her er kronesenga. Den hang sammen med framskapet og trappa ned
til kjelleren går under senga.
Husker ikke helt når innredning var malt, men skal fiske fram informasjon når jeg har bedre tid.
Så et litt mer sommerslig bilde. Her står jeg ca i begynnelsen av kjøkkenhagen som jeg hadde nedover til høyre. Fikk noen flotte squasher der og mengder med reddiker bla. Vi flytta i slutten av mai i fjor og da hadde ugrasset vokst seg stort igjen. Ingen vits og luke når en ikke skal bruke plassen.


Så et bilde av litt løvetann :D Tatt nede i innkjørsla der veien delte seg. Vi var de siste fastboende før fjellet.
For se om jeg finner litt flere bilder når jeg har bedre tid!


2 kommentarer:

Elisa sa...

Ser ut som ein flott plass!

Eg ser no at du nevnte rugeegg, det er eg kjempeinteressert i! Eg ønsker meg så veldig høner som legg grønne egg og eg har lest at blandingsfuglar med araucana i seg ofte holder på dette trekket. Søstra mi har plass i rugenmaskina så det passar jo veldig bra.

Mari sa...

Det kan vi sikkert ordne veit du! Det sies at hvis mordyret har grønne egg så skal eggfargen følge avkommet. Har ikke prøvd det selv, men det skal nå bli artig å se :) Nå er det kaldt å fælt å sende egg, de fryser vell bare, men når det blir varmere i været kan jeg godt sende deg ei pakke. Spennende :)