torsdag 12. februar 2009

Gizmo pusen

Siden datan vår avgikk med døden etter at omtenksome meg gav den litt vann, har vi broren min sin data til låns. Nå har jeg kikka gjennom endel bilder som ligger på maskina og kom over dette som jeg syntes var så koselig. Det er tatt for 1,5 år siden og er av Jaro og Gizmo.



Gizmo var en forferdelig liten katt som dreiv meg som ikke var så glad i katter nesten fra vettet! Mannen min fant henne tuslende lags hovedveien og tok henne med heim. Var til dyrlegen med katta neste dag og fikk rensa ører for et tonn med midd og fikk makkmiddel og augedråper. En sjuk og puslete liten katt altså.


Tempoet gitt som regel i 1000, men etterhvert som hun ble eldre så roet hun seg ned, hvertfall et par hakk. Nå begynte jeg å få mer og mer sansen for det rare lille vesenet. Hun banka på kjøkkenvinduet når hun ville inn og kom veldig godt overens med Jaro. Uheldigvis var hun ikke redd for biler og klarte å bli påkjørt. Jeg har aldri hatt så kjærlighetssorg som da hun døde. Veldig trist, men ser tilbake på tiden sammen med henne som fin, for ikke å snakke om begivenhetsrik... Jeg trøster meg med at hun hadde det godt mens hun var hos oss, og det er jo det at hun hadde det bra som er det viktigste.









bildet i midten til høyre viser et typisk Gizmo senario, der hun ligger bak baderomsdøra og fekter etter bikkja :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Så koselige bilder. Disse bildene gjør uttrykket "som hund og katt" til skamme.