fredag 27. mars 2009

Alt i alt en bra slutt på uka


Det brenner i ovnen og gubben har en kammerat på besøk. Jeg er god og mett og sitter benka forran data'n. Veit du, i dag har det vært en fin dag! Selv om dagen begynte med (til en forrandring) to kjedlige mattetimer var det fort overstått og jeg hadde tid til å ta en kikk innom Sudanhjelpen som ligger like ved bussstasjonen i Porsgrunn. Der har de faktisk posesalg nå på klær; fyll en pose for 100,-. Blei så inspirert av Elisa sin blogg der hun skreiv at hun hadde kjøpt stoff (gardiner) på Fretex så det blei en blårutete duk og to grønne stoffbiter som jeg ikke vet helt hva skal forestille, men som har et fint mønster. Det blei også to bukser(!), et skjørt og et par gensere. Heilt fantastisk :D


Da jeg kom heim reiste Tov og jeg til "Stranna", Drangedal sentrum (Prestestranna) og tok en sveip oppom gartneriet for å få mer jord. Der hadde de akkurat fått inn Superpetunia (som jeg fikk greie på var det samme som hengepetunia) så jeg fikk handla med meg 3stk av forskjellige rødfarger hvis jeg ikke husker feil.
Tov forelska seg i en husfredlignende plante med små miniappelsiner på, så den blei også med heim. Søt var den :)

Nevnte tidligere at gartneriet skulle selges og nå er det solgt. Han som har kjøpt det har jobbet der hvertfall det siste året og han lura på om jeg var intressert i å jobbe der til sommeren. Hadde jo meldt min interesse tidligere så dette var toppers :D Skal innom til uka for å avtale når jeg skal begynne og jobbe greit at jeg er ferdig med eksamnene før jeg tar på meg for mykje hehe.
Ellers så har jeg kjøpt et nett med avocadoer på Ica og oppi nettet fant jeg denne søte lille avocadoen. Se det er bare hakket større enn en kiwi! Nommen... Avokadoene er forresten veldig gode nå, kremete og smakfulle. Det var en stund at de var litt gummiaktige og smakte lite.
Siden jeg fikk kjøpt jord har jeg også priklet:
Ameranthus Osheberg
Salvia argantea
Sommersypress
Månedsjordbær Kvite
Tror det var det? Men nå er jeg tom for prikleplanter igjen. Har noen timianspirer, men de tror jeg at jeg prikler i dotter. Da slipper jeg det og måtte kaste noen også hehe
Avslutter kvelden med et bilde av kjøkkenkarmen som jeg tok tidligere i dag. Tomat 'Black Russian, Paprika 'Sweet minis mixed', noen petuniastiklinger og lange paprikaspirer. Heilt bakerst står det en Hoya og forran den står det stiklinger av "fregnefjes" med rosa blader.
Nå er jeg helt kake og klar for senga. Tov har fortsatt besøk så jeg får vell være selskapsdame en liten stund før jeg kaster inn håndklet. Ønsker alle en god natt :)

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Alltid hyggelig når dagen går uten problemer. Ha en kjempe fin helg.

Elisa sa...

Så fint å kunne inspirere! Eg kjøper aldri nytt stoff lenger, både miljøvennleg og billig å kjøpe brukt. Også er det så mykje fint å finne!

hajal. sa...

Gratulerer med gartnerijobb!
Nertera (den med bæra) brukar vi og å kjøpe av og til, men den vil helst ha det lyst og kjølig og må aldri tørke.

Randines hageblogg sa...

Flotte tomatplanter, de er større enn mine... Gratulere med sommerjobb og kanskje noe mer???

Jeg må holde meg unna fretex og loppemarkeder til jeg har ryddet vekk mine egne lopper. Ellers er jeg alltid for resirkulering og gjenbruk.

Fortsatt god helg!

Mari sa...

Om jeg ikke fikk dilla på brukthandel før så... ;)
Nerteraen (takk for navn :) ) står i vindet lengst vekk fra ovnen og den vannes fra skål. Er sol der på formiddagen så kanskje den ikke liker det, men da kan den altids flyttes til neste vindu. Fin er den hvertfall med de små "appelsinene" :)

Tomatplantene er de to som har kommet lengst. De kom oppi lampa nede i planterommet så da fikk de komme opp. De andre er ikke store ennå, men det er jo en stund til de kan flytte ut. Oooo besøk! Skriver meit senere :)