lørdag 14. mars 2009

Marknadsdag i Gvarv


I dag var det marknad i gamlegata i Gvarv. Sto i standen til Telemark Fjørfeklubb sammen med leder og sekretær og selv om det var grått og overskyet var det overaskende mange folk! Flere var innom å kikket på fuglene og prata litt og det er faktisk endel som har eller kan tenke seg noen tupper i hagen. En som var veldig intressert var en liten gutt som var ute i barnevogn. Da bestemora trasket forbi begynte han og hylskrike! Han skulle bort å kikke! Du skulle ha sett hvor store auger han hadde da bestemora trilla han bort slik at han kunne se på "pippene" og videre kom dem ikke. Kjempe søt! Så der har vi nok et medlem om noen år ;)


Tok noen få bilder for å vise litt av det marknaden hadde å by på:



Musikkorps spilte opp da vi kom



Her ser vi salg av urter og bortenfor der solgte formannen som


driver med angora forskjellige angora produkter. Han hadde også med seg noen kaniner.


Flotte angora tøffler til minsten.


Formann Harry til høgre og sekretær Arne til venstre.

Litt dårlig bilde, men her er altså to Maran haner.


Her er svenske svarthøns i første bur, så araucana og flere maraner.


Ungene laga snøhule i en brøytefonn som også fungerte som klatrestativ. Rart at ingen datt ned og slo seg for her gikk det hardt for seg til tider.

En gjeng med blide bakstekoner (og mann) hadde dukket opp for anledningen :)



Speideren var også på plass og grilla marshmellows og ungene kunne lage noe pinnegreier (fikk ikke med meg hva det var i farta).
I tillegg var det diverse boder med håndarbeid, eplesaft og eplegløgg (Sauherad er jo Telemarks Hardanger når det gjelder frukt), kjøring med hest, 4H og Røde kors solgte lodd og det var hvertfall en som solgte honning. Litt av hvert altså. Men det var surt og det var veldig godt å kunne pakke sammen og sette seg inn i en varm bil!
Nå skal vi spise en sein, men finere middag (er det ikke det fint folk gjør tro? Synes jeg har hørt snakk om det) som består av pizzasnurrer, hehe. Så da takker jeg for meg og ønsker de som kikker innom god natt :)

2 kommentarer:

Miamaria sa...

Så stilig! Dette arrangementet ville jeg definitivt kommet på hvis jeg bodde i nærheten. :)

Merethe sa...

Dette så morsomt ut. :) gøy å lese at du har høner og andre fugler. Hadde høner og en hane for noen år siden. De var med meg rundt i hagen når jeg luket. Det kunne jo dukke opp noe godt.Det så sikkert snodig ut..meg først..så en hane og fire høns :)Koselig at du stikker innom min blogg. Tror jeg må legge deg til så jeg ikke "mister" deg igjen. Hvis det er greit. :)