torsdag 19. mars 2009

I dag skulle jeg ikke ha undervisning før 12.15 så jeg tok den seine bussen til by'n. Bussen var i Porsgrunn litt på 10 så jeg hadde litt tid å slå ihjæl. Hva kan man finne på da? Jo hvorfor ikke se hvor langt det er å gå til Plantasjen? Sola skinte og fuglene sang der jeg trasket i veg. Det virker ikke så langt når en kjører bil, men jeg kjente asfalten i beina etter en stund.

Omsider kom jeg til Plantasjen ved Eidanger og tuslet fornøyd inn for å se om jeg kunne finne disse sagnomsuste stiklingene :D Men det var et stusselig utvalg :( Det var reinplukka for det meste, men ei Plantasjendame sa at det var bestilt inn mer som kom etterhvert. Utrolig presist... og det hjalp meg jo fint lite, jeg hadde akkurat gått langt og lengre enn langt ;)

Fikk med meg litt alikevel; en bacopa, en blå superpetunia (hva er en superpetunia? Er det surfina bare et annet navn?) og to fuchsiaer, en blå hengesak og en rosa busk. For ikke å snakke om pellis! Fikk med meg en schvær engelsk en til 39kr. Nå gjelder det bare å se om jeg klarer å holde liv i den. Har fått det for meg at de er vanskligere enn de "normale". Trenger de mer vann kanskje?

Tidligere i kveld var jeg en tur nede i kjelleren og kikket etter plantene der. Det blei vannet og gjødslet (bruker den Oase gjødsla) og de nyinnkjøpte stiklingene blei potta i større potter. Toppa den lilla henge fuchsiaen ,mens den rosa tenkte jeg å ta stiklinger av seinere. Har litt lyst å prøve å lage en oppstamma en.

Har forresten vert på pallekarm jakt. Ved skolen ligger det noen karmer og jeg var å spurte på dem i går. Blei litt satt ut for det var ingen der som snakket norsk og jeg var lite forberedt på å snakke engelsk. Stakkars folk tror nok jeg er lettere tilbakestående der jeg kom å spurte på stotrende engelsk om det var mulig å få kjøpt noen av karmene. Fikk nå forklart hva jeg ville til slutt og skulle komme tilbake i dag for å få svar. Han som hadde med det å gjøre var ikke inne, men jeg sa at jeg bare kunne komme tilbake igjen i morra. Forhåpentligvis gav jeg et litt bedre inntrykk i dag hehe

Nei! Hva er nå det? Jeg hører noen rope på meg... Det er visst senga! Jaja da får jeg vell ut å slokke hos tuppene og lufte noen bikkjeskrotter før jeg kryper til køys. God natt! -)

Ingen kommentarer: