søndag 31. januar 2010

Ferdige hobbygreier





I går var vi i bursdagskalas til ei veninne. Siden pakka jeg bestilte ikke kom til tida så ble det handla inn ei vinflaske som midlertidig presang og for å freshe opp litt laget jeg en veske. Stoffet har jeg kjøpt hos Stoff og stil på salg. Det er 3 lag med stoff, det brunmønstrede, ubleika lerret og forstoff. Lerretet stiver opp resten av veska og jeg bruker det istedet for platevatt da lerret er veldig mye billigere. Lerret ble også brukt i bretteposene jeg lagde tidligere. Veska er i grunn laget etter brettepose prinsippet, bare med påsydde hanker, og kan også brukes som en. Har endel heimelaga såpe fra juleverkstedet igjen så jeg la oppi litt såpe også. Jeg blei fornøyd, men kunne vel like gjerne ha pakket flaska inn i en plastpose for mottakeren sin del tror jeg


Hekleteppet tok en brå slutt da jeg gikk tom for brunt garn. Måtte faktisk rekke opp litt for at det skulle bli likt i topp og bunn. Kjøpte inn litt garn av en annen type, men både arge og tykkelse er ikke helt likt så er usikker på om jeg skal hekle kant rundt eller ikke. Det blir nok et mer ferdig resultat hvis jeg gjør det, eller hur? Teppet blei ikke så stort, men stort nok til å slenge over seg når en slapper av på sofaen. Her stiller Gubben opp som stativ :)




Ingen kommentarer: