onsdag 13. januar 2010

Nuh er det dags!!

Jeg har bestillt frø, fått frø, venter på frø og har funnet fram det jeg selv har av frø. For å si det sånn, jeg tror jeg får et alvorlig plassproblem...
Med hard hånd har jeg sortert ut hva jeg vil så i år og hva som må vente til neste år. Jeg får fortsatt et problem... Men ikke ta sorgen på forskudd er det noe som heter og mest mulig skal sås ute på verandaen i mai før de prikles ut i åkeren. Funka i fjor så det funker nok i år også :D

Meeeeeen, lettere påvirket av Tomattråden, skal de første føra sås i kveld.

Paprika, 'Granny Smith'
Chilli, 'Bolivian Rainbow'
Rhodochiton Blodbeger

Prøvde på de to øverste i fjor også, men hvor de blei av er jeg ikke sikker på :/ Blodbegerfrøa fra smg* (07) sådde jeg også i fjor og de spirte som bare det!

Med jord og potter på planen og kjøkkenbenken som oppalsplass er det veldig kjekt at gubben for øyeblikket er ute på jobb, hirr hirr >:)



Bolivian Rainbow

Ps: det blei faktisk under 30-! Neste morra var 30,9 det kaldeste som gradestokken hadde målt... Da begynner det å bli friskt ja! (nå er det ikke mer enn 14, much better :) )

2 kommentarer:

Merethe sa...

jeg har liksom ikke kommet i så modus enda jeg da. Det er jo så kaldt :0 men om litt så finner jeg vel frem jord og frø jeg også :)
God onsdagskveld.

Elsa sa...

Plassproblem er ikke noe ukjent begrep når småplantene begynner å vokse til:)
Disse frøpakkene tar ikke så store plassen, og så er det lett å glemme at det blir maaange små spirer fra en frøpakke.
Vært der mange ganger og lærer aldri:))