torsdag 14. januar 2010

System i galskapen


I formiddag rydda jeg litt meir i frøa og prøvde å lage litt system. Jeg har fordelt frøa i de som skal sås inne og dem som skal sås ute. Videre har jeg fordelt innefrøa inn i fem bunker som skal sås utover våren, den første bunka når det blir litt mildere i været og består av bla stemorsblomst, amerant, løvemunn og coleus. Den siste bunka inneholder mer raskvoksende saker som gresskar og agurk og skal sås uti mai en gang.
Utefrøa er delt inn i vintersådd og vårsådd. Vintersådd er stauder som skal sås så fort jeg får ut fingern. Vårsådd (den gule boksen) er delt inn i direktesådd, med og uten fiberduk, og de som skal sås i potter på verandaen som skal prikles direkte på vokseplassen når de blir store nok. Da bør det være mulig å få plass på planterommet, kanskje.
Godt å få litt system i galskapen :)

1 kommentar:

RandiF sa...

Omtrent det samme systemet jeg har. Bruker bokser med lokk fra Europris og sorterer på måned frøene skal såes. En for januar/februar, en for mars, en for april og en for mai. Har dessuten også en stor boks med staudefrø sortert i C5 konvolutter etter latinsk navn (bokstav).