onsdag 25. februar 2009

Nesten litt vår!

I dag er det vårlig ute. Det drypper fra tak og snøen raser ned fra trærne. Temperauren er på 4 pluss og kjøttmeisen satt og sang så fint da jeg kom på skolen til morran. Hadde bare to undervisningstimer i dag så jeg rakk tidligbussen tilbake igjen. Hurra!! Hadde alikevel to timer å slå ihjæl så etter å ha skravla litt på kantina var det dags til prosjekt rugekasse, det er ikke bare småfuglene som begynner å tenke på små.


Fant et egg på golvet da jeg slokka hos undulatene i går kveld og det kom en plan om å se om jeg fikk de til å få fram noen "dingler" som undulat beibisene kalles. Undulater skal forsåvidt vere monogame og jeg har sett at Mr Boo har flørta med Blå så jeg hadde regnet med at det var henne som hadde laga egg. "Den gang ei" sa Tordenskiold, det er den yngste som har eggrompe så vidt jeg kan se og hun er for ung til å settes i hekk... Hva skal jeg nå gjøre med det? Jo jeg tenkte å sette de gamle sammen i hekkebur siden jeg først har kjøpt kasse og ser om det blir noe mer enn flørting på dem. Det hadde vert spennende :)

Siden jeg kom såpass tidlig heim tok jeg med bikkjene og tusla en tur. Her kommer noen bilder.





Ingen kommentarer: