onsdag 4. mars 2009

Sjalottlauk og klosterbønner


Jeg er en skikkelig grønnsaks geek og kjøkkenhagen har frøste pri i hagen vår. I år har jeg stooore planer om å få den skikkelig og nå om dagen holder jeg på med vekstskifte planen. I tillegg til å være glad i grønnsaker er jeg intressert i historie så da jeg rota meg inn på sidene til Plantearven i fjor sommer fikk jeg en mulighet til å dyrke begge interresser, dyrke ikke sant haha.
Gjennom planteklubben for nyttevekster har jeg i år fått både en gammel sort sjalottlauk og klosterbønner samt jeg har lagt inn en potetbestilling. Det skal bli spennede å se hva jeg får ut av det.

2 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Kjekt at vi er flere grønnsakfantaster! Takk for link til plantearven, spennende med gamle sorter.

Lykke til med charlottløk og klosterbønnene!

Mari sa...

Ja at ikke flere er det!
Har hatt bønner tideligere så det skal jeg alltids få til. Husker da jeg var lita og foreldrene mine hadde kjøkkenhage, der hadde de to "indianertelt" med bønner. Det var litt spennende med disse plantene som vokste seg så store og gav så mye avling. Etter plukking satt vi på verandaen og mamma tok vekk den tråden og jeg fikk dele bønnene i mindre biter. Det tror jeg er det første minnet jeg har med kjøkkenhage.