torsdag 4. februar 2010

Frøken Muscari med følge


Anne på Moseplassen har utlyst ny missekonkurranse og denne måneden er det Frøken Solslikk som skal kåres.
Nå er det en stund siden jeg har vert med å konkurrert med mine Misser så jeg hiver meg utpå med Frøken Muscari med følge :) Bildet er tatt siste våren vi bodde i Hjartdal og der var det mengder med løkblomster om våren før "ugraset" pynta opp. Vi bodde så og si i en blomstereng :)





-----------------------------------------------------------------------------------------------

Når jeg først skulle kikke gjennom bildene mine så fant jeg flere freshe damer som ville vise seg fram. Det er godt å se på sommerlige bilder og drømme om varmere tider. Under er det noen flotte liljer som fulgte med huset. De lyser virkelig opp der de står inntil bergveggen.



En av årets solsikker, litt usikker hvilken sort, men det kan være en av mine "MISSfostra" 'Velvet queen'. Selv om den ikke er typisk for sorten så er den jo fin alikevel.



Oransj er tingen og iløpet av sommeren har jeg plukket inn et halvt syltetøyglass med ringblomstfrø. I år skal jeg fråtse i mengder av oransje og gule blomster i kjøkkenhagen :D



Om det fortsatt er en stund til ringblomstene blomstrer så er det ikke fult så lenge før syrinen står i blomst. Tenk å stå ute med sola som varmer i ryggen og sniffe syrin. Ække dumt det altså..






Dette er en av de blomstene jeg fikk mest glede av i fjor, faktisk! Egensådd stemor fra egenhøsta frø. Blomstret helt til snøen gravde dem ned. Morplantene var lysegule og avkomma varierte fra solgult til nesten kvit. Disse vil jeg ha maaange av i sommer :)





Blomkarsebilde fra 08. i fjor hadde jeg solsikker her, men når en ser hvor bra det var med blomkarse så er det ikke noe å lure på hva jeg skal ha der i år!




Samplanting er noe som er i vinden og hvorfor ikke se hvordan naturen blander farge og form? Under er det luftige skyer av Marikåpe og søte små Veronicaer. Knall kombinasjon, ikke sant?








Avslutter med disse fine krokusene som jeg kjøpte som setteløk på Plantasjen i 08. 09 hadde de mangedobblet seg, det er noe jeg liker :)

De første som blomstrer hos meg, det nermer seg nå... sukk....














5 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

ååå :D
Herlig med alle sommerbildene, også så nydelig en kandidat!
Supert at du er med på konkurranse:)

Anonym sa...

Flotte bilder - og litt av en kontrast mot innlegget "to trapper end". ;)

Mari sa...

Jepp ;) Synes vi hatt den flotteste vinteren på lenge (og så lenge jeg slipper å kjøre bil er jeg glad i snø), men det skal bli godt med litt varmere vær og tusle rundt på tinende veier :D

Takk for koselige kommentarer :)

Mariann sa...

Så masse flotte sommerbilder. Vi trenger det nå på denne tiden.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Flott sommerminne!
Ikke bare ett, men mange!