mandag 25. mai 2009

Det blomstrer 25/5

Tulipa sylvestris blomstrer for første gang :) Trodde jeg hadde myrdet den, så det var en koselig overaskelse.

Denne triste saken er en påskelilje(?) som jeg tok med meg fra Hjartdal. Tok med meg flere typer derfra, men de står utsatt til for både ender og bikkjer så de bør flyttes hvis jeg vil ha blomster til neste år. Jeg fikk hvertfall sett denne selv om den blei litt pjusk.


Klokkebusken (Weigela) har såvidt begynt å blomstre. Synes den er fin jeg :)




Jaha! Nå kan dere gjette hva dette er for no'!! Denne er en av tre busker som blei plantet i fjor. vi fant disse seigliva pinnene nederst i åkeren, gjemt under kratt og mengder med gras. De er fra da bestemor bodde her så de er gamle. Solbær (Ribes nigrum)!!



Småhjerte (Dicentra formosa) har så smått begynt



Dette er det skamklipte prydepletreet (Malus) :) Har du sett noe så fint? Spirea og andehus i bakgrunn.





Nærbilde av prydepleblomstene. Uværet som var her om dagen har herja med dem, men de er fortsatt ganske fine synes jeg.
Plants that are in bloom in our garden today.

2 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Så flott blomstring hos deg nå! Prydepler er fantastisk vakre! Ønsker meg et jeg også :)

Om jeg ikke tar feil er påskeliljen din en pinselilje? Men skal ikke være skråsikker her, løkplanter er jeg ingen ekspert på.

Morsomt med busker etter bestemor. Det er sånt som det er litt moro å ta vare på!

Hilsen Margrethe

Unknown sa...

Ha-ha!! Kjempestilig!