onsdag 13. mai 2009

Reine juleaften :D

Dagen i dag startet serdeles godt. Jeg holdt på å ta morra stellet hos dyra da det tuta utpå tunet og jommen var det Postmannen! Slutten på historien... hehe neida :o) Postmannen hadde med seg pakke sa han, og ikke var det en pakke men 3 pakker med magisk innhold :D


Pakke 1 fra Bioforsk med to typer jordskokker, sjalottlauk og pepperrot.

Pakke 2 fra Signe med pelliser, den ene selvsådd, spennende!

Pakke 3 fra Solfrid, en forundringspakke! Aurikler, allium og balsamblad.


Ikke dumt å begynne dagen med planter!


I tillegg fikk jeg 4 kubikk med flytende gull. Det kom ikke med posten, men med en kjenning som har kuer. Så nå har åkeren fått en god dose møkk og potethøsten ser med ett mye lysere ut. Poteter får en uansett, men størelsen på de vi fikk i fjor var mer som erter... Sådde også en heil hag grønnsaker men de ville ikke spire engang >:P Noen ørne få blomkarser kom opp og de blomstret da de var 5cm høge med mikroskopiske blomster. Akutt gjødselmangel etter 20år med juletrær...


Så da blir det potetsetting til lørdagen!! Og jordskokker må i jorda, laukplanter og kanskje jeg får sådd litt og...


Pusene virker som de er i forholdsvis god form. De smatt ut en liten tur til morran og har brukt resten av dagen på å sove på sofaen. Såret etter steriliseringa ser bra ut, halen får jeg ikke sett på før til fredagen da bandasjen skal av. Frustrerende slikking på bandasje. Spørs om jeg må høre med dyrlegen om hun kan slikke på såret eller om hun må få på seg krage når bandasjen skal av...


Tilslutt legger jeg ut en ukjent sak som kanskje noen kan hjelpe meg å identifisere. Må vere et eller annet jeg kjøpte på salg i fjor høst, men kan ikke skjønne hva det skal forestille...

3 kommentarer:

elle-melle sa...

Så flott dag du har hatt:)
Det er gøy med pakker og disse var det jammen mye fint i!
Håper potetavlingen blir bedre i år. Det skulle nok hjelpe med litt gjødsel vil jeg tro.

De plantene på bildet ligner litt på lammeøre.
Er de lodne og myke å ta på?
Det kan også være fløyestjæreblomst. De to plantene er ganske like før blomstene kommer. Jeg har dem begge i hagen. Det er for mørkt nå, men i morgen skal jeg gå ut og titte nærmere på dem, hvis du ikke har funnet ut hva det er du har før det.

Mari sa...

Mokki lurte på om det kunne være honningknoppurt. Har det i et annet bed så skal sjekke det når jeg kommer meg heim. Håper at det er noe annet, snillere... Kan være lammeøre, det demrer bittelitt. Lychnis er det ikke for de thar jeg andre plasser :)

du spør om de er loddne og det er de forsåvidt. bladene i seg selv er ganske stive, men det er ikke lenge siden de har brettet seg ut. De begynte i en samlet "spiss" til å begynne med og det er bare de siste dagene at bladene har lagt seg utover.

Margrethes hus og hage sa...

Synes også det ser ut som lammeøre på bildet.

Godt at pusene er i form igjen, da. Kjedelig når de er så pjusk :)

Hilsen Margrethe