lørdag 23. mai 2009

Nedstemt er et ord jeg ikke bruker, men jeg føler meg litt sånn nå...

Har egentlig hatt en veldig fin dag med bruktmarked og eminent laksemiddag hos svigers. Fikk planter vi hadde bestilt sammen og jeg fikk grave opp humle, spansk kjørvel og en gul lilje i hagen deres. Flotte greier :)
Det som ikke er så flott er at mens vi har vert på ekspedisjon har det vert et forferdelig uvær her heime med torden, regn og hagl... Masse regn og masse hagl... Var en runde rundt å kikka og de små jordbærplantene fra Jorunn I er nesten borte, de andre plantene har fått hull i bladene og nesla som jeg la ut i går som jorddekke er det bare stilker igjen av... det er ganske heftig...

Vannet har gravd grøfter og jeg krysser bare fingrene for at ikke alt av frø har blitt vasket vekk. Krysser forresten tærne også. Har brukt mykje tid på kjøkkenhagen nå og det er nedbrytende å se hvor fort ting kan gå på skeiva, ugraset har ikke fått begynt å gro engang ;) Litt galgenhumor må en ha her jeg sitter og trøstedrikker en øl hehe Det hadde hvertfall kommet et lass med penklipp fra freldra mens vi var borte så jeg har pakket inn de stakkars små ute i åkeren og jeg regner med at det går bra med det meste alikevel, men nå har vi virkelig fått nok regn for en stund altså!

After a nice day at my husbands parents we got home to a drowned and smothered kitchen garden... It had been raining and hailing and some of my little strawberry plants I got frome a garden friend is almost gone. Im not very pleased at the moment... But now I've tucked my little plants in for the night with a new lair of gras. I guess most of the plants are going to be allright, but its a bit sad too...

Ingen kommentarer: