onsdag 20. mai 2009

Sukkererter og sooolsikkeåker


Fikk tid til litt haging i dag også så på formiddagene blei det laget solsikkeåker :D Prøvde på det i fjor også, men det var ikke heilt vellykka for å si det sånn... Først tok jeg jernriva og jevnet overflata før jeg kasta ut solsikkfrø av fuglebøtta. Inni mitt hode har jeg en teori at solsikker beregnet på småfugl ikke blir så høge som de en kjøper i pose beregnet på såing. For ikke å snakke om hvor mykje billigere det er ;)


I mellom solsikkeåker og bringebæra plasserte jeg dagens pakke; jostabær fra Seascape! Det blir spennende å se hvordan de smaker :) Jostaplanta blei plassert i en kant slik at det blei plass til en kort rad med sukkererter/blå blomstererter. I framkant av dem igjen blei selvsådde Nicotiana 'Lime Green planta og innimellom ble det sådd låge blomstererter 'Pink Cupid' og minisolsikker 'Teddy Bear'.




Men det har rengt endel i dag også og som kjent er leirjord og vann noe grisete greier. Støvlene mine var våte inni så jeg måtte ta i bruk jobbeskoa. Sånn så de ut tilslutt. Da var det på tide å gå inn...







Siden jeg ikke kan brife med sol og fin vær for jeg nøye meg med et bilde av prydepletreet som har begynt å blomstre. Ikke dumt det heller :)


Today I've sown a whole lot of sunflowers from bird seeds. But not only sunflowers, sweetpeas also. Someones turned on and off the shower outside and water and clay isnt a very good combination, just look at my shoe... But I dont suffer, my apple trees are starting to bloom!

Ingen kommentarer: