mandag 18. mai 2009

I går gjorde jeg...

... rart at jeg ofte skriver om hva jeg gjorde i går her i bloggen. Men i går altså, så fikk jeg gjort bittelitt meir i kjøkkenhagen. Jeg fikk satt opp 5-6m med sauenetting som blomsterertene kan klatre på og sådd dem. De er plassert nermest veien for å ta av for støv. Innenfor ertene prikla jeg scorsonnerrot (ja faktisk, ulykke med frøposer og vann fører til nødløsninger...). Det blir noen krøllete rakkerer tenker jeg, men må man så må man...

Det hadde spirt en kålplante av et eller annet slag sammen med scorsonnerene så den blei planta der også. I bunn av raden blei gulrot 'Autumn King 2' sådd. Neste rad salat av diverse typer; 'Ice Berg' (tom), 'Americanisher Brauner', Neckarriesen', 'Black Seeded Simpson', 'Allsorts', Ruccula 'Fairway' og 'Freckles'. Fikk tømt knutekålposen 'Delikatess weisser', men lurer på om jeg har en pose til en plass. I bunn av raden blei det meire 'Autumn King 2'.

Neste rad blei viet til gulrot. 'Lonto' (tom) i toppen og 'Yellowstone' (tom). Blei plass til litt meire, men da var såings behovet metta for kvelden :)

Fikk også plantet ut noen stakkarslige løvemunn. Til neste år kan jeg så dem seinere.

Kjeda meg i går så jeg ville prøve denne oppskrifta som jeg fant via Sine sin blogg. De er farlig gode og kan trygt anbefales. Laga 3 brett og nå har jeg spist opp 1 1/2 :D nam nam

Ingen kommentarer: