fredag 22. mai 2009

Hvem er vi?


Oi, gikk litt fort der et øyeblikk.... Det har seg sånn at det planeres og gjøres klart på nabotomta for husbygging. Det er flere plasser her i området som det graves og ordnes på og da er det greit å ha en plass og tømme overskuddsmasse, så her kommer det lass med litt av hvert. Stort sett så er det lass med grus og pukk som skal brukes på tomta, men det har kommet 2-3 lastebillass med jord også. Dette er fra privathager og det kan jo være litt spennende. I et lass som blei tippa nedi skråningen hos oss fant jeg en jordklump med dagliljer og her om dagen oppdaget jeg en lauk og noe røtter i en haug nede på snuplassen. Den ene tror jeg han vere en sånn liljelauk da den er bygd opp av skjell, mens den andre har jeg ikke peiling på hva er og kan fort vekk være noe ugras, men tenk hvis det ikke er det!? For å finne ut av det må en spørre de lærde!! Hva er disse for no'?

3 kommentarer:

hajal. sa...

Spørs om den andre kan være ei peonrot ?
Trur eg ville ha planta den i ei stor potte i fyrste omgang før eg visste kva det var. Då er det og lettare å finne ein høvelig plass til den når den er identifisert enn å begynne å grave den opp igjen og flytte på den.

Det kan være spennande med jord frå gamle hagar, men det kan og ofte føre med seg uønska ugras av div slag som ein ikkje har frå før.

Lukke til med dei nye! :)

Juni sa...

Skulle bare si det samme som hajal jeg. Det kan godt være en peonrot, og jeg ville gjort som hajal sier, plantet den i ei potte først, bare pass på at de nye skuddene ikke kommer mer en 4-5 cm under jorda, ellers kan den ha vanskelig for å sette blomsterknopper. Den løken minner veldig om lije, så det tror jeg du har rett i.

Lykke til med nyplantene:)

disa sa...

情趣用品,情趣,情趣用品,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片